Regeling

In het belang van zowel woningcorporaties als hun medewerkers, hebben we een regeling ontwikkeld die medewerkers in alle redelijkheid financieel in staat stelt eerder (geheel of gedeeltelijk) te stoppen met werken, zonder dat het jullie als woningcorporatie een “grote zak geld” kost.

 

We hebben onze expertise op het gebied van juridische, fiscale en pensioen technische vraagstukken gecombineerd, zodat deze regeling optimaal uitwerkt voor beide partijen. Zo kunnen we zorgen voor tevreden corporaties én medewerkers!

Sinds 1 januari 2021 nog aantrekkelijker

Een dergelijke vrijwillige vertrekregeling is sinds 1 januari 2021 zowel voor jullie als corporatie/werkgever, als ook voor jullie medewerkers financieel nog een stuk aantrekkelijker geworden.

 

Allereerst kun je als werkgever in veel gevallen een ontheffing krijgen voor de zogenaamde RVU-strafheffing van 52%, als gevolg van de onlangs aangenomen Wet bedrag ineens, RVU en verlofsparen. Dat scheelt je als werkgever 52% kosten op elke euro die je aan jouw medewerker meegeeft om vroegpensioen financieel haalbaar te maken.

 

Daarnaast kunnen jullie medewerkers vanaf 1 januari 2021 gebruik maken van de vrijwillige vertrekregeling, zonder dat ze het risico lopen hun opgebouwde voorwaardelijke pensioenrechten (VPL) bij het SPW te verliezen.

 

Om een dergelijke regeling zorgvuldig te kunnen uitrollen binnen jullie organisatie, beschikken we over uitvoerige kennis van en ervaring met de cao Woondiensten, het SPW, de Belastingdienst en het UWV. Deze unieke combinatie maakt dat we inmiddels vele woningcorporaties hebben mogen helpen met onze regeling, variërend van een individuele casus tot groepen van 35 medewerkers. Er zijn op aanvraag veel referenties beschikbaar van woningcorporaties die jullie voorgingen.

Fiscaal advies in een oerwoud van regels en kansen

Onze fiscalisten kennen niet alleen de bedreigingen van de fiscale regels; ze kennen ook de kansen en hebben een goede relatie met de belastingdienst. Naast een vast aanspreekpunt profiteer je natuurlijk ook van de kennis van de rest van ons team.

 

BonsenReuling heeft naast fiscaal advies een breed scala aan expertises in eigen huis. Vanuit verschillende perspectieven kijken we naar jouw organisatie. Zo houden we een brede blik en zorgen we ervoor dat we geen zaken over het hoofd zien, alleen op deze manier kunnen wij echt van toegevoegde waarde zijn.

 

Onze fiscale afdeling bestaat voornamelijk uit fiscaal juristen en fiscaal economen. Deze adviseurs onderscheiden zich door het bedenken van intelligente en creatieve fiscale oplossingen voor jou of jouw bedrijf – uiteraard binnen de grenzen van de wet.

René Roelofsma

"Een adviesproduct dat zeer geschikt is voor onze sector. Waar vergrijzing is toegeslagen en waar veranderingen in het inkleden van de organisatie aan de orde van de dag is. Sanne en Mark pakken deze trajecten zeer grondig aan en hebben veel branchespecifieke kennis. Maar waar ze vooral goed in zijn, is technische zaken in begrijpelijke taal verwoorden richting medewerkers. Ze geven medewerkers volledig onafhankelijk heel veel inzicht in hun oudedag, ze rekenen alle inkomensperiodes bruto-netto door, zodat ze precies weten waar ze aan toe zijn."

Peter Timmermans
Wetland Wonen Groep

“Na afronding van dit proces hebben we alle betrokken medewerkers gevraagd om feedback over dit proces. Unaniem werd teruggegeven dat men zeer tevreden was over de inzet en betrokkenheid van Sanne en Mark, iedereen voelde zich hierbij gezien en gehoord, volledig en betrouwbaar geïnformeerd en ontzorgd daar waar men acties moest plegen (bijv. naar het pensioenfonds) die men niet dagelijks doet. Tevens ontvingen wij complimenten over de inhoud van de regeling."

Meer weten over wat we allemaal doen?

Plan een afspraak met één van onze specialisten