Ketenmachtiging

Zonder eHerkenningsmiddel kun je niet meer inloggen bij diverse dienstverleners uit de (semi-)publieke sector.

 

Om als intermediair jouw zaken te blijven behartigen is het noodzakelijk dat er een ketenmachtiging tot stand komt tussen jouw onderneming en BonsenReuling. Zonder ketenmachtiging via eHerkenning kan BonsenReuling bij deze dienstverleners niet meer inloggen om gegevens door te geven of te raadplegen.

 

Meer weten over de ketenmachtiging zelf?

Bekijk de website van eHerkenning.

Aanvraagproces

Om de ketenmachtiging tussen jouw onderneming en BonsenReuling tot stand te laten komen, dien je de volgende stappen te doorlopen:

 

  1. Je hoeft zelf niet over eHerkenning te beschikken om een machtiging aan ons af te geven. Beschik je zelf al wel over eHerkenning niveau 3? Afhankelijk van de eHerkenningleverancier is het mogelijk om een koppeling via het portaal tot stand te brengen. Maak je gebruik van deze mogelijkheid, neem dan contact op met Nicol Stemerdink. Beschik je niet zelf over een eHerkenningsmiddel dan dienen onderstaande stappen doorlopen te worden:
  2. Klik hier voor het machtigingsformulier van KPN, hier dien je jouw organisatiegegevens aan te vullen. De gegevens van BonsenReuling zijn achter de schermen al in dit formulier verwerkt, de gegevens die ingevuld dienen te worden zijn dus van jouw eigen organisatie.
  3. Heb je bij KPN al eerder een eHerkenningsmiddel aangevraagd? Dan is het niet mogelijk hetzelfde e-mailadres te gebruiken voor de aanvraag van de ketenmachtiging, er verschijnt dan een foutmelding in beeld. Dit probleem is op te lossen door een alternatief e-mailadres te gebruiken bij de aanvraag.
  4. Het machtigingsformulier kan de indruk wekken dat je een nieuw middel aanvraagt. Verderop in het formulier wordt duidelijk dat het puur om een ketenmachtiging gaat.
  5. Bij de vraag over het afgeven van de machtiging voor een specifieke vestiging: kies voor nee.
  6. Qua keuze voor de machtiging is het het meest praktisch om voor “niveau 3 – alle diensten” te kiezen, stel dat wij je in de toekomst zullen ondersteunen bij een ontslagaanvraag of vergelijkbare dienst, dan is het niet nodig daar nog extra machtigingen voor af te geven.
  7. Qua duur is het afsluiten van een ketenmachtiging voor 5 jaar het meest voordeligst, het kostenoverzicht (exclusief btw) voor een ketenmachtiging via KPN is als volgt:
    1 jaar: € 30
    3 jaar: € 70
    5 jaar: € 95
  8. Doorloop alle stappen in het digitale formulier. Op het einde wordt gevraagd documenten te uploaden (uittreksel(s) van de Kamer van Koophandel en legitimatie van bestuurders).
  9. Aan het einde van het formulier verschijnt het ingevulde registratieformulier ketenmachtiging betrouwbaarheidsniveau EH3. Deze aanvraag dient te worden geprint en te worden ondertekend door de bevoegd vertegenwoordigers. Let op: handtekeningen dienen origineel te zijn en mogen niet vervangen worden door een kopie/scan.
  10. Stuur de ondertekende aanvraag op naar het adres zoals genoemd op het formulier.
  11. KPN neemt de aanvraag in behandeling en indien goedgekeurd wordt deze gekoppeld aan ons eHerkenningsmiddel. Vervolgens koppelen wij vanuit ons beheerdersaccount de juiste collega aan de ketenmachtiging.

 

De handleiding is tevens in het Engels beschikbaar, op deze webpagina. The manual is also available in English, on this web page.

Vragen?

Vragen over het aanvraagproces van een ketenmachtiging?

Neem contact op met Nicol Stemerdink via het mailadres eherkenning@bonsenreuling.nl.

 

Door te klikken op bovenstaande video geeft u toestemming voor het plaatsen van retargeting cookies door DoubleClick, zie het privacystatement van Google.

Meer over BonsenReuling Online

Bij BonsenReuling ben je aan het goede adres voor jouw online administratie. Wij hebben een team van gecertificeerde adviseurs beschikbaar voor alles wat samenhangt met jouw (online) administratie. In combinatie met onze branchekennis en onze financiële achtergrond kunnen wij jou optimaal adviseren als het gaat om de inrichting van jouw administratie en bedrijfsprocessen.

 

Ons team denkt graag met je mee over het optimaliseren van je administratie zodat dit op de meest efficiënte wijze gebeurt. Wij koppelen jouw bestaande systemen, indien mogelijk, zoveel mogelijk aan jouw boekhouding. Zo wordt voorkomen dat gegevens dubbel moeten worden ingevoerd.

 

Meer weten over wat we allemaal doen?

Plan een afspraak met één van onze specialisten